tisdag 25 oktober 2011

Att åka Lunnevad - Arlanda

Bra grejer med att åka Lunnevad - Arlanda

+ fick åka gratis med bussen in till Vikingstad
+ såg tre galet snygga killar inom loppet av de sju minuter jag väntade på pendeln
+ fick min biljett till linköping för en tredjedel så mycket jag trodde
+ upptäckte att jag tydligen hade 150 spänn på mitt Östgötatrafik-kort!
+ fick min biljett från Linköping till Stockholm för 160 istället för 300 som internätet hade utlovat
+ kände mig rik, och köpte brämhults juice plus äpplen plus chips och fick betala 10 spänn för lite
+ fick plats på övervåningen på tåget!!!
+ kunde åka ända in till Arlanda utan att behöva byta på centralen
+ världens trevligaste kille som jobbade på seveneleven

Dåliga grejer med att åka Lunnevad - Arlanda:

- köpte en asgod stor kopp te för att i nästa stund inse att jag måste springa genom inchecket för att inte missa mitt flyg. Kunde alltså ej ta med min alldeles nyköpta kopp te. Förbannat.
- tre timmars tågfärd utan dator
- en död mp3 efter en halvtimme
- tusen jäkla byten
- komma hem sent till dödskalla umeå i minusgrader
- åka i allmänhet såklart. Jag var rätt nära att bara stanna kvar en vecka till hos B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar