måndag 30 januari 2012

En bra lördag



Igår drog jag och min kära kostymgrupp våra steg mot Ersboda handelsområde! Där var det nämligen 20kr-rea på röda korset, och ett härligt kontrakt liggandes på myrorna som gav oss makten att låna allt vi ville under fyra hela månader! Vi fick ihop en hel del som både ska sys om, patineras och ändras, men nöjda var vi! Sedan fet lunch med pizza och kebab mmnmnnm.

Väl nere på stad träffade jag Karre av en slump, och följde

med till Haga för att snylta mat och baka kladdkaka. I sökandet av kladdkaksf
ormen insåg vi att vi glömt vår kaka vi bakade för några veckor sedan - ute i trädgården!

Senare bar det av till Jennys lägga på väst på stan, där Jessica var alldeles nyvaken. Vi åt kladdkaka som frukost, och väntade på sena gäster! Lyssnade på trance och eminem som förfest inför hemmafesten som stundade. Axel, Felicé, Samuel och några fler ramlade in och det blev en jäkligt trevlig kväll faktiskt.


Älskar att inte behöva ge sig ut i kylan för att dra till någon skabbig krog, utan att istället få sitta i en soffa med vin och lagom mycket människor en hel kväll. Sedan hade plötsligt alla försvunnit åt sitt håll, och jag stod plötsligt helt ensam i lägenheten (förutom den löjligt fulla Isidor som låg däckad i sitt rum) Som tur var orkade inte Axel gå hem utan sov kvar hos mig i lägenheten! Vi åt avokados och satt på balkongen och frös och pratade. Bra kväll!



2 kommentarer: