tisdag 24 januari 2012

Jag läser mycket just nu, detta hittade jag idag när jag satt på arlanda.

"Så du väntar alltså på den perfekta kärleken?"

"Nej det skulle inte ens jag göra. Nej, jag letar efter någon jag kan vara hundraprocentigt självisk ihop med. Tänk dig att jag skulle säga åt dig att jag skulle vilja äta jordbuggstårta. Och du skulle lägga allt annat åt sidan och rusa ut och köpa en åt mig. Så kommer du tillbaka anfådd, faller på knä och håller fram den där jordbuggstårtan mot mig. Då säger jag att jag inte är sugen längre och kastar ut tårtan genom fönstret. Det är en kille som skulle kunna ställa upp på det som jag letar efter"

"Jag är inte säker på att det har med kärlek att göra"

"Det har det, sa hon. Du vet bara inte om det. Det finns stunder i en flickas liv när sådana saker är oerhört viktiga."

"Som att kasta jordgubbstårtor ut genom fönstret?"

"Just det"

[Norwegian Wood, Haruki Murakami]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar