måndag 21 maj 2012


Alltså vilken crazy helg. Känns fortfarande lite surrealistiskt typ. Grejer vi gjort iaf:

+ Vaknat av att Ella ringer och att jag har missat bussen som skulle ta mig till flygskjutsen. Lite panik but it´s okey som alla andra gånger jag klantar mig så blir det inga problem
+ Tagit ett skittidigt flyg till Estocolmo
+ Tagit oss ut till Hallunda och promenerat in på riksteaterns röda matta
+ Jag mådde skitdåligt hela den dagen dock och åkte pendeln till vårt (asfina!) vandrarhem i zinkensdamm, sov från 13:00 - 21:00 då resten av gruppen kom hem. Sen somnade vi vid elva igen. Bra dag! Dom andra såg iallafall tre pjäser, varav en uppsättning av vår kära Vampyrberättelse!
+ Lördag, och vi åt feeeet frukost på vandrarhemmet. Zinkensdamm är förövrigt min nya favvodel av stockholm, så himla fint och blommigt och sommrigt och kattigt!
+ In till hallunda igen, och så blev det dags för oss att göra oss iordning, rigga scenen klart och sminka upp oss. Divorna (aka resten av klassen) kom sedan med taxi (!!) från Arlanda och sen klev vi ut på scenen! Fett gick det tycker jag! Fast tusen kio sorg över att nu slutgiltigt behöva lämna mitt älskade alterego Point bakom mig..
+ Inte mycket till paus, nästa på tur var en galen pjäsen om kvinnor som dödar män, och efter det en version av "Allt som lever här dör" som vi tidigare hade sett Viktor Rydberg göra så fantastiskt bra uppe i Luleå. Vi var kanske lite partiska.
+ Kväll, och tunnelbanan hit och dit. Middag på söder på café chutney med världens bästa gryta och rabarberpaj.
+ Söndag och den sista dagen av länkfestivalen! Vi började med att se Härnösands pjäs "Bye Bye Baby" som tyvärr inte var bra alls. Dock så hade de gjort en GENIALISK hopmixning av wondows utloggningsljud och pip som resluterade i grym techno i pauserna mellan scenerierna. Mmm. Pjäs nummer två var Uddevalla och ännu en version av vår älskade "En vampyrberättelse" Jämarns, det var teater det! Älskade det. Nu går det ju inte riktigt att beskriva teater, menmen. BRA vare. Den sista pjäsen var Lunds bidrag "Man är väl fri" som förvånade mig med att faktiskt vara en av de bästa under festivalen! Enkel och fin, men kanske spelade broderdanielsoundtracket in lite också..
+ Sedan begav vi oss ut tillsammans med gänget från stockholm och gänget från lund för att äta sushi i centrum och intensivhänga lite innan vi umebor skulle sätta oss på nattbussen hem.

Som sammanfattning kan jag säga att länkprojektet är en av de roligaste grejerna jag gjort, det var en fantastiskt möjlighet att få spela teater på riksteatern, tänk, Sveriges allra största teaterscen! Galet. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar