lördag 5 november 2011

A dream is a wish that your heart makes


+ Som den jag är som aldrig förstått hur man kan älska ett oändligt mörker, grå mark, kylan som kommer redan innan man vaknat, jag räddar mig från den dåliga dödliga perioden med någon som är så galet långt ifrån allt som är kallt och mörkt och fientligt. Det blir som plus minus noll och lite till.

+ Diskar och trivs

+ Drömmen om något eget, att få säga "hejdå älskling jag kör försiktigt vi ses ikväll", att ha en grå katt som jamar högt och alltid vill sova i sängen och inte alls på sin egna plats.

+ Lyssnar på bossanova versionerna av gamla disneylåtar, så himla bra

+ Och det där att om bara några få månader, om sju stycken små korta månader, då är målet nått. Då är allt där här slut och över och någonting nytt tar sin början, om det nu är det som är meningen.

+ Jag som trodde att jag hade lärt mig så mycket om relationer och jag som trodde att jag varit med om så mycket, lyssna här; det finns ingenting som lär en mer om sig själv än distansförhållanden. Allt förändras och ens sätt att tänka om relationer svängs upp och ner. Ingenting är som vanligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar