torsdag 2 juni 2011

arvida byström/artikel/grym tjej i allmänhet


"- Jag har alltid haft en typiskt flickig stil och passar inte riktigt in i en mall. Om jag går ut på Stureplan reagerar folk på mina håriga ben. När jag umgås med mina genusintresserade vänner så ses min stil som rätt normativt kvinnlig. Folk är inte vana vid den här kombinationen. Samtidigt så vill jag inte fastna i en ny norm. Det blev nog för mig under tiden jag jobbade som modell. Du skulle se ut på ett visst sätt, lägga så mycket tid på ditt utseende och ständigt ha ett klädintresse. Jag fick nog, och jag vill kunna klä mig som jag upplever är en styrka för mig."

jag orkar inte skriva något om denna tjej men hon är grym. Om jag skulle skriva detta på min vanliga blogg så skulle det vara lite kul, mina trettonåriga hipsterläsare skulle känna igen henne från hennes tumbls och weheartit och säkert från elle eller nått också. Läs en artikel här iallafall
http://nyheter24.se/sexoblandat/449781-jag-orkar-inte-med-modevarlden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar