måndag 6 juni 2011

insikter

såhär tänkte jag mycket förut; äh jag skiter i att jag mår dåligt och gör massa andra grejer och skiter i att det jag gör spelar noll roll för mig och att det bara är istället för något eller någon annan. Att man bara gör det för att överleva.
efter en fylleinsikt; det går ju fan inte att tänka så. Att hela tiden vara inställd på att vad man än gör så är det inte viktigt på riktigt. Och självklart är det lätt att tänka så, att inte bry sig över huvud taget och bara fokusera på att låtsas leva. Men man måste leva på riktigt. Jag insåg det där, att det går att leva på riktigt. Jag insåg att det finns saker som gör mig så jävla glad. Det är okej och bra och kul att umgås med folk som inte känner en så bra, det finns grejer som är bra, som är okej. Och det som är bäst av allt är att jag nu saknar och längtar efter min allra bästa vän som jag alltid har så roligt med, och inte min enda livlina som får mig att överleva. Att allt har blivit lite riktigt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar