måndag 20 juni 2011

idag/lite listor/lite insikter/lite planer


En grej jag har tänkt på, på sista tiden, är utseende. När jag tex. tycker att en person är snygg så är det ju liksom konsekvent. Jag tycker inte att personen är snygg vissa dagar eller så. Så egentligen är "dåliga utseeendedagar" och tillfällen när man är helt ofixad och så (vilket jag alltid är) ingenting att bry sig om eftersom ens utseende är konsekvent i andras ögon och beror inte på hur mycket man fixar sig/klär upp sig/etc. En rätt skön och bekväm insikt om du frågar mig.

Dom här bilderna är tagna ca 6 min efter att jag klev ur sängen och jag känner mig snyggare än nånsin. Woop woop! Nu ska jag äta mackor + te och sen jobba vid symaskinen hela dagen för att få klart alla mina nya bekväma luftiga mjuka skabbkläder jag håller på att sy till peace! Min bästa idé nånsin.

Såhär ser förresten min sjukt korta vecka ut;
Måndag: jobba/packa/städa
Tisdag: packa den slutgiltiga packningen
Onsdag: träffa Kasper och handla viktiga saker som kodlås och handfläktar, sedan träffa ella/jenny/jessica och fika tjejfika i parken, sedan hem till Alex på kvällen.
Torsdag: Äta någon asgod bakismat på stan, träffa Benjamin och spela tvspel! Fett.
Fredag: Åker till min stuga för att fira midsommar med familjen jag inte kommer träffa på ungefär 1.5 månad
Lördag: Kommer tillbaka till Umeå för att fixa de sista grejorna innan peace, handla mat typ, packa smart och lätt.
Söndag: Dagen-innan-nervös, kommer komma på asviktiga grejer vi glömt att fixa, inser att det är söndag och att ingenting är öppet.
Måndag: UPP TIDIGT OCH SEN ÅKER VI

1 kommentar:

  1. Du ska ju till peace och verkar ha planerat bra med packning och så. Kan du inte säga lite bra saker man borta ha med sig som man kanske inte har tänkt på? Jag glömmer alltid viktiga saker.

    SvaraRadera